Emo og du vet det….

Mihoe hadde et datehælvete innlegg om en emo kar for litt siden. Og det fikk meg til å tenke på hvor mye vi vanlige menn, hater denne særegne arten av homo homo homo homo homo sapiens.

For hvem av oss har ikke møtt eksen sin med han nye kjæresten, og han er en sånn fyr som ser litt sørgmodig ut i den svarte skinnjakka si, og sier ting som: Livet er så tung, er det egentlig verdt å leve? Eller i denne tid da man verken har en sjel å gi til djevelen, eller vår herre…

Nei la oss alle synge til tonene av ”er du glad og vet det”
Er du emo og du vet, kutt i vei. Er du emo og vet det kutt i vei. Er du emo og vet kutt håndleddet og dra til helve-ete. Er du emo og du vet, kutt i vei.

Dere vet hvor mange emoer det tar for å bytte en lyspære? Ingen, de vil bare sitte i mørket å gråte. Eller, det er ikke sant. Det er 2. En som bytter pæra og en som skriver et dikt om hvor mye han savner den gamle pæra.

Og hvordan får man en emo ut av et tre? Man kutter tauet.

Det var ikke snilt av meg angrer bittert på den. Om det bare var noen måte jeg kunne trekke det tilbake.

Har dere forresten hørt om den nye emo-pizzaen? Den kutter seg selv. Nå om de bare kunne finne opp emo-gress. Den hadde slått seg selv hele tiden.

Fysj om. Men det finnes kanskje enda flere jente-emoer. Jente emoer utfører aldri oralsex på deg. Det eneste de suger er livskraften din. Alle jente-emoer skriver dagbok, eller testamente som det egentlig heter.

Men i blant må man la en emo få det ut. Så man gir dem en kniv.

Men som man sier i en emos begravelse. Godt å bli kvitt’n.

87 Kommentarer to “Emo og du vet det….”

  1. on 25 okt 2006 at 08:29 tb

    En av mine venner fulgte i alle fall ditt råd, så han er ikke emo (er’ke det en fugl?) til plage for noen lenger. hipp-hipp-hurra.. men han brukte ikke kniv, altså? det trakk vel ned litt, men pytt pytt

  2. on 25 okt 2006 at 11:44 Tine - evil dentist

    EmU er en struts.

  3. on 25 okt 2006 at 12:10 André

    tb: så med andre ord hadde det ikke noe felles med denne teksten i det hele tatt?

  4. on 25 okt 2006 at 13:05 Kent

    tb - ikke tau heller? jeg har skrevet om tau her også. Og at folk følger mine råd før jeg gir dem er uvanlig, men føles litt godt.

    Tine - Hadde Emuer kunnet lese så mistenker jeg at de hadde blitt støtt av å kalles strutser. like mye som folk fra Florø, støtes når man sier de er fra Førde.

    André - bare beviser at Emoer ikke kan gjøre noe rett…

    Jeg kunne gått tilbake på det jeg hadde skrevet, men jeg synes det er kulere å bare köra hårdt!

  5. on 25 okt 2006 at 13:55 tb

    En gang likte jeg ironi og satire. Men det var visst før ironi og satire ble synonymt med å tråkke på folk.
    Min venn, som var en veldig god venn, brukte tau, så han handlet i tråd med Kents råd likevel. Kjenner at jeg fortsatt blir litt sånn foraktelig emu sjøl, når jeg tenker på ham, på de lange nattlige telefonsamtalene våre når han syntes at livet var tungt og han lurte på om det var verdt å leve.. Men nå skal jeg ikke dumme meg ut mer enn jeg allerede har gjort (den som reagerer på den nye tids ironi har jo pr def tapt) og lover derfor å ikke kommentere mer. Kör Hårdt!

  6. on 25 okt 2006 at 14:23 Kent

    tb - Jeg må si at endelig er det noen som har baller til å si ifra når de synes jeg har gått for langt. Jeg synes kanskje det burde kommet på Tore Tvedt posten, men bedre sent enn aldri.

    Jeg synes ikke jeg tråkker på folk, siden jeg trekker det så langt at det egentlig bare slår tilbake på meg som har skrevet det. Det var i hvert fall tanken min når jeg skrev det. At humoren lå i at noen kunne skrive sånne ting. At noen kunne være så usympatisk. Litt for å teste grensene for hva det er mulig å skrive, si. Men jeg skal slutte å analysere min humor før den drepes sånn som avisene er i ferd med å overanalysere og drepe humoren i/til Borat, før filmen har kommet ut.

    Jeg skjønner at du ikke har tolket det sånn, at du har en helt annen forståelse og mer konkret forståelse av humor enn meg. Og det respekterer jeg fullt ut.

  7. on 25 okt 2006 at 14:40 Mihoe

    Ser nesten ut som om du klarte å tråkke over en grense her…

  8. on 25 okt 2006 at 14:45 tb

    Konkrfet forståelse av humor? Hva vet du egentlig om min forståelse av humor, tro?

    Nei Kent, jeg skjønner alt det der, det er jo den nye generasjon ironikeres standardsvar, alltid, at det er hetserne og de fordomsfulle de egentlig henger ut. Selv om jeg ikke er så ung og så urban, så skjønner jeg det. Jeg ler til og med litt av Harald Eia & Co (men aldri av Thomas Gjertsen, så langt faller jeg nok aldri)Samtidig hadde jeg en svært god venn, som sikkert ville blitt kalt emo med et foraktfult snerr og helt uten ironi fra unge urbane mennesker i dag. Denne vennen hengte seg, på et tidspunkt da jeg bodde i Oslo og ikke kunne ha gjort noe med det, selv om jeg hadde hatt sjansen. Det er en stund siden nå, såpass lenge at jeg ikke tenker på det så veldig ofte lenger. Men din post minnet meg på det, uansett hvor ironisk jeg skjønte at du var (og ja, jeg skjønte altså det, er ikke helt idiot selv om jeg ikke hører med i den unge og coole klikken her), og det gjorde litt vondt. (Og der dreit jeg enda mer på leggen, vet det, men det bidrar jo bare til underholdningsverdien i denne bloggen, så du burde vel egentlig takke meg!?)

  9. on 25 okt 2006 at 15:02 André

    Skal man ikke kunne spøke om selvmord fordi det finnes mennesker som begår selvmord, så kan man likegodt slutte med alt som heter humor, for noe vil alltid støte noen.

    Til og med navnet på Microsofts nye mp3spiller støter noen, så vi får vel droppe mp3spillere også når vi først er i gang.

  10. on 25 okt 2006 at 15:11 tb

    Kör hårdt!

  11. on 25 okt 2006 at 15:14 Kent

    Mihoe - Hmm ser sånn ut. Og jeg som har agitert for selvmord flere ganger før. Men da alltid for jenter. Helst jenter med anoreksi

    tb - og der fornærmet jeg deg igjen ja… var jo ikke meningen. Men internettdiskusjoner og paralympics og sånn…

    Jeg tror ikke du driter deg ut. Og jeg tror veldig mange er enige med deg om at man ikke skal tulle med ting som kan såre mennesker. For det er dårlig humor.

    Og det er her du og jeg er uenige. For jeg synes at god og dårlig humor bare kan defineres som humor som det blir ledd av og ikke ledd av. Ikke om temaet som blir tatt opp.

    Og jeg synes det er trist med din venn. Helt oppriktig. For jeg vet hvordan det føles når noen gjør noe så utilgivelig mot alle andre rundt seg. Og for meg er det ikke så lenge siden.

    Og jeg ler heller ikke av Thomas Gjertsen, så det skal være sagt. Men det er for at mannen ikke er morsom, og de morsomhetene han har, har han plukket opp på ”studieturer” i USA…

    André – wow en seriøs humor diskusjon på lordx. Skulle du sett. Hadde jeg aldri ventet. Og jeg er enig, synes ikke man skal holde seg borte fra temaer for at det kan støte folk.

  12. on 25 okt 2006 at 15:30 tb

    Sier jeg at du ikke skal spøke med sjølmord? Når sier jeg det? Jeg sier at det akkurat for meg gjorde vondt denne gangen fordi du minnet meg på et konkret tilfelle, men sier jeg noen gang at man aldri skal spøke med ting som kan såre mennesker??? Sier jeg virkelig at Microsoft må skifte navn på sin mp3 spiller (som jeg ikke vet hva heter)? (nå er det vel like før ytringsfrihetsbrigaden kommer stormende inn her og beskylder meg for å ville undertrykke ytringsfriheten??)Jeg sier kanskje at man skal vite at man sårer noen, ja, men ikke at man skal slutte med det? Men man skal ikke late som om det man driver med ikke har noe med “virkeligheten” å gjøre. Og nei, jeg lo ikke av din humor denne gangen, hvilket altså plasserte den i kategorien dårlig humor??? Mens andre skikkert lo så de tissa på seg, noen fordi de så ironien, noen fordi de liker tanken på daue emo’er? Husker du Stutum? Bjørn Sand ga opp d n karakteren, fordi stadig flere ga uttrykk for at de var enig emed ham…

    (Litt skremmende med en “seriøs” diskusjon, eller? ;-) Men unektelig ganske dumt, ja…)

    Og nå går jeg og finner meg ei gammel country-skive, hundre prosent fri for ironi, og full av klissete følelser og slikt… Er for gammel for all denne moderne huimoren, sikkert… ;-)

  13. on 25 okt 2006 at 15:36 André

    Hoi ser ut til at tb skyter skivebom på innlegget mitt her. Jaja gidder ikke diskutere dette mer jeg, latskapen lenge leve :P

  14. on 25 okt 2006 at 15:42 Kent

    tb - Synes det er litt hyggelig å bli tatt seriøst jeg. Så jeg setter pris på at du reagerte, er alt for få som gjør det.

    Og ja hvis du ikke lo så var dette dårlig humor for deg. Men sånn er det vel. Vi har forskjellige humorsmak. Og det er jo egentlig greit. for hadde alle hatt min smak, så hadde det blitt et trist samfunn. og Tore Ryen hadde blitt lynsjet på åpen gate.

    Og siden jeg har nevnt Borat engang allerede i kommentarene mine så kan jeg nevne han igjen, siden du trakk frem Stutum. Borat er en ekstrem-Stutum, og hele humoren der er basert på at folk faktisk ikke sier imot han når Borat spyr ut jøde og homohets. Og det er det som er humoren, at folk ikke sier imot uhyrligheter og i blant er enige.

    men, men…

  15. on 25 okt 2006 at 15:51 Hjorthen

    …og der forsvant visst en laaang kommentar fra meg ut i det sorte cyberhullet?

    Det jeg prøvde å si var at alt kan spøkes med, det er måten det blir gjort på som er cluet. Vi som forsøker oss på å være morsomme innimellom har godt av å få høre det når andre mener vi har gått over streken. Humor, ironi og satire må også kunne tas på alvor uten å bli avfeid med flåsete kommentarer ala Andrés der oppe.

    Siden det nå er åpnet for refleksjon, jeg lo godt av Tore Tvedt-posten. Den hadde snert og en klar adresse. Jeg skulle gjerne hatt fantasi og gøts til å skrive den selv. Denne posten syntes jeg imidlertid ikke var like morsom. Muligens fordi jeg er litt emu sjøl, muligens fordi jeg også kjenner folk som har tatt livet sitt. Muligens fordi den ikke var morsom nok? Det er ikke alltid så lett å forklare hvorfor man ler av noe mens man får litt flau smak i munnen av andre ting.

    Men jeg skjønte hva Kent ville med posten. Ikke at jeg kjenner ham så veldig godt, men godt nok til å vite at han er en fin fyr. Det er jo slik at det i de fleste tilfeller er Kent selv som henges ut til spott og spe her på bloggen, og som oftest treffer han planken og hopper lenger enn alle andre. Denne gangen var han ikke like heldig syntes jeg, men som sagt, det kan jo være fordi jeg selv har snev av emu-mannen i meg?

    Dette minner meg forresten litt om Mihoes forsøk på å plassere Kent i rumpebloggerbåsen. Nå var nok kanskje ikke jeg helt på linje med Mihoe der, men det var vel noen som forsvarte Kent med at han jo “bare var morsom”. Jeg tror Kent har større ambisjoner med det han skriver enn å “bare være morsom”, og han fortjener faktisk å bli tatt på alvor. Også når han blir kritisert.

  16. on 25 okt 2006 at 16:20 Habben

    Slik du skriver Kent, har du nok allerede såret og fornærmet noen stykker vil jeg tro, men jeg heier på deg allikevel. Sjøl ble jeg oppfordret til å moderere en post i etterkant fordi en av de jeg harselerte med døde. For meg var det riktigere å la det bli stående fordi jeg var eitrende forbanna og ville sette fokus kun på en idiotisk gjeng på Lillestrøm. Denne gjengen hadde fått det for seg at hele familien skulle delta i en voldsorgie, For å vise at dette avgrenset seg til kun disse tullingene og ikke gjaldt generelt for innvandrere eller Afghanere latterliggjorde jeg dem som best jeg kunne.

    Du tåler vel litt kjeft og denne gangen var det kanskje på sin plass, men neste gang kan det kanskje være på sin plass å kødde litt med selvmord.

  17. on 25 okt 2006 at 20:03 kristin

    Jeg lo høyt og lenge av bloggposten og skulle kommentere det, men så oppdaget jeg humordebatten her og tør ikke si at det var hysterisk morsomt. Tør ikke sette i gang å lese debatten når denne møkkamaskinen kan klikke hvert sekund. Korte tekster er tingen for meg.

  18. on 25 okt 2006 at 23:01 t

    jøjeseg….dette var noe annet enn det som vanligvis popper opp her inne..

  19. on 25 okt 2006 at 23:21 Esquil

    hvis du er som meg så har du gått lei av den seriøse debatten by now. men det er jo interessant som tema.

    jeg mener man kan spøke med alt, men ikke i alle sammenhenger. dette er massekommunikasjon, og da bør man egentlig ikke snakke om denne typen handlinger i det hele tatt. fordi idéen popper opp i skallen på dem som er på randen, de har en møkkamann der inne som babler ivei om å gjøre det, og som aktiviseres av sånt som dette. jo flere du kommuniserer til, jo farligere.

    så er jeg samtidig imot å legge rammer for kreativitet, jeg mener at for humor på ditt nivå (eller eia, eller pondus) må man akseptere at det tråkkes på streken iblant.

    hei esquil
    hei
    men det er jo..
    ..meg ja
    møtte jeg meg selv i døra nå?
    ja.
    kan jeg få en klem?
    mmm..
    skal vi kose litt kanskje
    mm…
    *out*

  20. on 26 okt 2006 at 09:10 Guri

    Med fare for å verta sett på som ein litt (veldig) slitsom feminist, må eg sei at eg trur du kanskje er inne på noko når du seier “Hmm ser sånn ut. Og jeg som har agitert for selvmord flere ganger før. Men da alltid for jenter. Helst jenter med anoreksi”, Kent.

    Kanskje litt som det med at filmar med valdtekt av menn vert sett på som meir valdelege enn filmar med valdtekt av kvinner…

    Berre ein tanke.

  21. on 26 okt 2006 at 10:00 tb

    … ehhh, eller kanskje det for min del er fordi jeg ikke har lest de postene om selvmord for anorektiske jenter? kanskje jeg faktisk ikke ville syntes de postene var morsomme heller, politisk korrekt kjedelige gledesdreper som jeg er? ;-)

  22. on 26 okt 2006 at 13:51 din venn Ole

    Ooh, se, en seriøs debatt.

    *skygger banen*

    Vil forresten anbefale folk som liker god Emo-humor til å søke på “Hope is Emo” på youtube. Funny, funny stuff.

    Glemte å si at jeg humret godt av innlegget. :)

  23. on 26 okt 2006 at 14:28 Theo

    Denne tråden ble jo bare deprimerende.
    Så deprimerende faktisk at jeg tror jeg går å henger meg… eh legger meg…
    Dette kom ut litt feil. Jeg prøver på nytt: Jeg tror jeg må hoppe på havet… nei, jeg mener hoppe til køys. TIL KØYS!

  24. on 27 okt 2006 at 15:04 André

    Hører du på ExtraLife Radio kent?

  25. on 30 okt 2006 at 11:39 Puselur

    Det er dette med å velge litt publikum, da… På loRdx er man vant til litt svart humor og burde kunne tåle det hvis man stilkker innom. Dessuten er det vanskelig å vite hvem som faktisk leser og dermed moderere seg deretter. (Dessuten er det gøy med dissing av div svake grupper, og det sier jeg som semi-anorektiker) Men i de private sfærer bør man være litt mer forsiktig med hva man sier/gjør så det ikke går med som en bekjent av meg:

    I hine hårde dager var det vanlig å tegne med sprittusj i ansiktet på de som sovnet på nachspiel. Vår venn var en ivrig tegner og dekorerte en kar med briller og bart, og skrev for moro skyld også “NAZI-HOMO” i pannen hans. Det vår venn ikke visste var at denne karen var kommet ut av skapet dagen før.. Det ble med andre ord ikke så godt mottatt..

  26. on 30 okt 2006 at 11:58 Puselur

    og dessuten… nå har jeg hatt den sangen (if you’re happy and you know it) på hjernen i hele formiddag. Takk skal du ha!

  27. on 30 okt 2006 at 14:33 Random Hero » Youtube-plagen…

    […] Jeg personlig ble inspirert til å skrive dette innlegget da André sendte meg en link over MSN, linken førte til “Emo og du vet det.”. Dette fikk meg til å tenke på alle gangene jeg har sittet å surfet på youtube og formelig blitt “overfalt” av disse “emo-filmene”. Disse tafatte filmene der unge jenter (ihvertfall for det meste) legger ut sin livshistorie eller det som angivelig skal være det ihvertfall. […]

  28. on 31 okt 2006 at 00:43 Theo

    Puselur: :)
    Minner meg på en gang jeg snauskalla fikk barbert inn et hakekors i bakhodet (bare for morro, don’t worry). Gikk på kino den kvelden. På raden bak satt det en lystig gjeng vietnamesere som skravla og lo… inntil jeg kom og satte meg. Da ble det taust, for resten av kino-kvelden. Håper jeg ikke ødela filmen for dem.

    And now an golden oldie: Når jeg dør håper jeg å sovne stille inn, slik bestefar gjorde. Ikke hylende og skrikende som passasjerene på bussen han kjørte.

    Always look on the bright side… ;)

  29. on 31 okt 2006 at 09:48 christian

    Du er et geni!

  30. on 17 jan 2007 at 23:42 Anonym

    Er det så morsomt å si slike ting om emoer?
    Ikke alle emoer kutter seg selv. Jeg gjør ikke det.
    Jeg holder meg unna kutting, men kan fortsatt defineres som emo. Jeg bryr meg lite om hva andre syns. Å være emo er ikke noe galt.

  31. on 18 jan 2007 at 20:54 ja

    hvorfor er det noe galt i å være emo?

  32. on 11 feb 2007 at 12:25 Saraa

    Eer det mulig å bli så jævelig teit! Ja, det finnes folk som kutter seg åsånt, men noe dere tydeligvis ikke vet er ar det finnes TO emo typer.. Æsj. er det mulig å ha så trangt får det, hvorfor kan ikke folk bare slutte å dømme folk etter hvordan de ter seg, eller hvordan de selv velger å gå kledd. Hva er det dere har imot emo’er?
    - Øø, de kutter seg, bla bla bla..
    På tide å vokse opp litt kanskje? Forbanna idioter!

  33. on 11 feb 2007 at 12:29 Saraa

    Åå, jeg er en Emo som IKKE kutter meg. Æsj jeg blir så kvalm av denne diskusjonen.

  34. on 11 feb 2007 at 14:41 Rikke

    Jeg har egentlig veldig lyst å skrive noe skikkelig sarkastisk og stygt noe rettet rett mot Saraa, men siden denne diskusjonstråden er lang nok som det er så gidder jeg ikke.

    Men jeg vil gjerne si at jeg har vanskelig for å tro på at Saraa noensinne har lest noe i denne bloggen før.

  35. on 21 feb 2007 at 20:13 Emo

    Faen ta dereemo hatere hva har dere i mot oss? Er emo selv og av den negative typen men vet dere hvorfor vi skader oss? fordi verden er et jævlig sted med sånne som dere som ser ned på folk og trur dere er så jævlig mye bedre :@

  36. […] Emoer subgruppen med den beste humoren. […]

  37. on 26 feb 2007 at 22:53 Emo

    får Tåra i Øyan når æ læs det her !
    Æ e 13 år. Vænnan mine sir æ e født emo .
    Æ sa det samme til Min Bror .
    Å Han Va det ! At dokker tulle om selvmord , lage vitser om kutting osv .Broren min Tok selvmord . Så blis ikke døm folk , Tenk kor mange som dømmer deg bak din rygg .
    mange sier at en 13 åring burde handle på cubus som andre 13 åringa . Æ har Vert ”Emo” sidn æ va 7 år gammel . I Bursdagan mine va det ikke nåkka i et rosa hellikopter men det jikk mere på typpisk”emo musikk”.
    Sellom jeg ikke er som alle andre , Vill det si at jeg er Helt Ummenneskerlig ?
    Jeg dømmer ikke Bloondiner som står med puppene presset oppi cameraet . Kansjhe di liker det sånn . Kan jo vere sexy det ?!
    Så dere Typpiske Emo Hatere , Dere kan Brenne!

  38. on 27 feb 2007 at 11:24 Emo-shø .å stolt av det!

    Faen, at du klarer .
    At du klare å skrive sånnt, det er helt umennesklig. Å si at “du kan bare gå å kutte deg, du kan bare dø. Jeg driter i hva du gjør. du er EMO !” Jeg er Emo, å jeg kutter meg, har prøvd på selvmord flere ganger. Ganske enkelt fordi jeg har det vanskelig. Forstå det da?! man kan jo ikke noe for at man er EMO. Emo=emosjonell-følsom . ikke sant?
    Herregud, alle vennene mine sier at jeg er emofil. jeg elsker alt som er eller har noe med emosjonallitet og gjøre

  39. on 27 feb 2007 at 15:55 Rikke

    Jeg håper inderlig at de som kommenterer som Emos egentlig er det komplett motsatte og bare kommenterer for å kødde. For dette er for godt for å være sant! Snakk om å trykke på de riktige knappene, altså. Kudos.

  40. on 08 mar 2007 at 12:40 maylinn

    heregud.. ka faen e probleme ditt mann? en emo er no for fane meg like masse vert som et vanli menneske vell. du er jo fulstendi tebakestående…! kansje eg ska je deg ein kniv san at u dør? så ska eg stå å spytte på graven din?! hmm, hater folk som ikke liker emoer pga di kutter seg, mangen av mine venner er emo.. å di kutter seg pga vond barndom, noen emoer kutter seg ikke.. jaja.. eg er ikke emo. liker musikken bilder å alt de der.. men kler meg ikke som en emo.. eg harb ikke noe imot emoer.. men wannabe emoer hater eg..! å se på meg… du bor skjerpe deg.. ! folk må få ver san som di er…

  41. on 08 mar 2007 at 12:45 Maylinn

    bare dritt i da,.. kutter meg eg.. men ikke noe emo.. dere ikke emo folk har ikke peilig kordan de er emo.. dere vett ikke ka dei føler..!

  42. on 11 mar 2007 at 23:01 Ray

    Ah, i love you Kent

  43. on 24 mar 2007 at 14:15 Ingelin

    Jævel Jævla drittsekk Ikke Snakk sånn om Emoer !
    De er Mennesker de okså ! de har bare mange føleleser så hva kan få deg til å tro at du bare kan komme hit å si så jævla mye stygt om emoer?
    du skulle hatt bank !
    Drittsekk ! Og alt annet stygt det går ann å si til noen !

  44. on 26 mar 2007 at 07:21 FIST

    Oooh, sint emo, nå ble jeg redd, nå. Vent til du blir voksen og må betale regningene dine selv! Da blir verden kjip, da.. Når det gjelder Kent, kan du kalle ham mye, men “Drittsekk!” er ikke det første som slår meg. Dessuten har emoene fått være ifred alt for lenge nå, på tide å hjelpe dem litt; “Folkeaksjonen For Hjelp Til Selvhjelp For Emoer Som Vil Forlate Denne Jammerdal” Vi kan selge buttons, arrangere selvmordskurs, lage nytt verdenskart i svart, svart og svart, osv. Bare en tanke..
    F

  45. on 30 mar 2007 at 11:27 FIST

    Skikkelig undergrund!

    Stort bedre enn dette blir det vel ikke..
    F

  46. on 11 apr 2007 at 02:45 omg

    OMG, er dette seriøst?! Finnes det sånne mennesker?! Er ikke rart verden er ond vettu.. Side som oppfordrer andre mennesker til å kutte seg og begå selvmord. Skulle vært sprret borte fra all menneskelig omkrets!! Skjerp deg!

    Kanskje det er et lite håp for mennesker som deg, men når man skriver sånne innlegg er man vel egentlig ferdig! Få deg et liv.. Helt enig med Ingelin og Maylinn.. Emo folk og andre deprimerte tennåringer/voksne som kutter seg er like mer menneske som deg.. De har bare opplevd vonde ting de prøver å glemme. Er ikke noe galt i det. Men det du driver med er det mye galt i. De skader ingen andre, men det gjør du!!

    Skjerp deg og voks opp for dette går ærligtalt ikke ann..

    Hilsen sjokkert leser ;O

  47. on 12 apr 2007 at 02:57 loRdx » Blog Archive » Dakar…

    […] Jeg er hatet av små triste jenter med svart sminke, stripete klær og arr på armene. Nå må dere høre på meg jenter. Ikke krysse gata, følge den oppover. Nytter ikke sånn som dere gjør det. Jeg er også raus med termen jente her. Hører du My Chemical Romance, skriver dikt og bruker sminke. Så hører du inne under jentekategorien her. Selv med penis. […]

  48. on 12 apr 2007 at 08:02 Puselur

    HAHA! Utrolig bra! Det er tydelig at en god del emo’er mangler en viktig kvalitet: Selvironi! Og evene til å ikke ta alt som folk (spesielt loRdx)sier seriøst!

    Neivel, så har dere det ikke så bra. Join the fucking club!

  49. on 12 apr 2007 at 17:40 Rikke

    Denne diskusjonen har tatt en FANTASTISK retning! Elsker det!:D

  50. on 13 apr 2007 at 08:29 FIST

    Nå begynner det å bli bra.
    Hei, EMOer, ikke kom til meg og syt over hvor jævlig livet deres er fordi mamma og pappa ikke forstår dere og vil gi dere alt dere peker på, fordi skolen suger og er full av kjipe folk, fordi ingen skjønner at du egentlig er en sart kunstner, blablabla.
    Newsflash: Livet suger! Det eneste som er helt sikkert er at du dør til slutt, alt annet er ren bonus. Å være EMO i Norge må være tidenes paradoks; dere har det så bra at dere må finne på ting for at dere skal ha det verst mulig. Gatebarn i Romania har grunn til å deppe, den gjennomsnittlige norske EMO har det ikke, bare fordi ikke absolutt alt går dres vei hele tida. Hva vet en fjortenåring med sorte streker rundt øynene om livet? Ingenting! Fordi når du er fjorten år har du faen ikke levd livet ennå. Slutt med sutringa og kom tilbake når du har blitt voksen og faktisk har noe å være deppa for. Noe ordentlig, ikke noe crap om å være misforstått, osv. Regningene kommer i posten uansett..
    F

  51. on 15 apr 2007 at 10:50 HS

    Skulle ikke forundre meg så veldig om en del av kommentarene her (av avsendere uten link til egen side, i alle fall) er skrevet av LoRdx selv… :-P

  52. on 16 apr 2007 at 14:40 FIST

    Slik som den du skrev, mener du?
    F

  53. on 18 apr 2007 at 16:59 unlabeled

    faen ta dere!!!!
    har noen av dere noen gang hørt om en ting som kalles respekt???
    Jeg blir kalt mye rart emo, satanist o.s.v. bare fordi jeg fåretrekker å kle meg i svart, d er jo bare dust…
    folk burde få kle seg som de vill uten at folk skal være negative, mobbe og behandle dem som om de var mindre verdt enn alle andre. Dette er jo bare en litt anen type rasisme enn den som har vært før i historien.
    La meg gjøre en ting klart:
    Emos kutter ikke. selvskadere kan kutte. kuttere kutter. Du kan være emo uten å kutte og du kan kutte uten å være emo. Det finnes også andre måter å skade seg selv på enn kutting og slåing. Du kan for eksempel bruke strikker på armene, det kan svi en stund etterpå hvis du gjør det riktig. men selv om noen går med strikker rundt håndleddet betyr ikke det at de er selvskadere.

    Dere er ganske sjuke som fleiper med sånne ting. Dere vet åpenbart ikke hvordan det føles å bli sett ned på hver jævla dag, hvordan det er å få ting ropt etter deg, hvordan det er å bare ønske at du kunne dø, bli usynlig eller få et annet liv.
    Hvordan det er å ikke ha noen du kan snakke med om ting som plager deg og hvordan det er å bli sett rart på bare fordi du har svart hår. Jeg tror at hvis dere hadde prøvd det, bare for en dag, så hadde dere brutt sammen. Dere hadde ikke klart det…
    Jævla idioter, tenk litt over hva dere sier.

    Jeg respekterer de fleste, mn ikke de som ikke klarer å respektere folk for dem de er(lr foreldrene mine, mn samma det)

  54. on 18 apr 2007 at 19:15 tina

    strikker rundt armene?
    he?

  55. on 18 apr 2007 at 19:57 unlabeled

    ja, du vet…
    gummistrikker, helst stramme. Det gjør mer vondt jo strammere de er og jo lenger du drar dem!

  56. on 19 apr 2007 at 09:55 FIST

    Hey, unlabeled;
    Jeg er pønker, og har hørt alt dette her før, men jeg har baller nok til ikke å sette meg ned og syte og klage over alt som ikke går min vei hele tida. Stiller du deg lagom til for hugg, så får du bare tåle det som kommer. Har du ikke ryggrad til det, så får du ta konsekvensene og legge om. If you talk the talk, you gotta walk the walk!
    F

  57. on 19 apr 2007 at 15:33 unlabeled

    ok greia er, jeg greier meg! Men det er andre som ikke gjør det. Jeg gir vell fean i hva folk sier om meg!!!Jeg syns bare det er idiotisk at folk snakker dritt om ting de ikke vet noe om…
    Jeg er meg selv, sier hva jeg mener (ikke uhøflig da) og blåser i hva folk sier til meg og om meg. Hva vet vell de…

  58. on 23 apr 2007 at 17:59 alex

    ja. selvironi er en fin ting. sarkasme også. humor generelt..

    snakk om å bevise poenget :D

  59. on 24 apr 2007 at 17:34 EMO!!!! I KNOW IT!!!!

    Herrehud du suger…!! At du gidder å skrive slik! Emoer er mennesker som er demprimert, av en grunn. Du trenger ikke skrive at alle emoer må ta selvmord! Fysj for en dritt du er!!!!! Du har DRITThumor!!! herregus så frekk du er… stygge lill d….

  60. on 30 apr 2007 at 13:39 TJ

    du e ein idiot.
    sikker på at itj d e du sånn har problem kanshe?
    Emo kids e samme sånn alle andre.

    Fuck you hilsn emo

  61. on 08 mai 2007 at 17:43 mk

    Det er faen meg ikke noe gærent emd å være emo.
    Du kan bare dra deg langt ned til hælvette med den teksten der !! Ikke alle emoer kutter seg. Det er ikke no farlig i å være emo. Grow up …

  62. on 11 mai 2007 at 15:01 EmoKid'n

    OMFG!
    du er så utrolig hemma at du ikke merker det selv engang !
    at du kan skrive så jævla my dritt om fok .. det med at alle emo’s kutter seg er ikke sant! det er sånne som deg som får dem til å gjøre det.. det er kansje noe du burde tenke på? ..
    noe av det du skriver er det sikker noen emo’s som gjør men herregud hvor idiotisk går det ann å bli !?!

    MHV Emokid’n-.-

  63. on 11 mai 2007 at 15:43 Hjorthen

    Nå slipper de å kutte seg i fremtiden da, det må vel være bra? Herette kan man rett og slett automatisere det hele, og makulere hele seg!

    Emo lanserer en ny serie makuleringsmaskiner

    Emo har som målsetting å tilby et tidsriktig sortiment til konkurransedyktige betingelser. Vi bruker hvert år betydelige ressurser på å finne nye og innovative produkter fra verdens ledende produsenter, dette for å kunne tilby et tidsriktig sortiment. Vi har nå lansert Rexel som vår nye leverandør av makuleringsmaskiner. Vi tilbyr her en bred produktserie med både “stripekutt” og “crosskutt”. Vi kan tilby maskiner i hele produktspekteret, fra små maskiner til hjemmekontoret, til store kontormaskiner.

    http://www.emo.no/

  64. on 11 mai 2007 at 17:02 FIST

    Sinte er’em, men selvironi har’em faen ikke!
    Helt genialt at et kontorrekvisitafirma har domenet. Det må jo ligge et stort marked her, som bare venter på å bli åpnet, Hjorthen er definitivt inne på noe. Men hva skal man skrive med på sorte post-it-lapper?

    F

  65. on 11 mai 2007 at 23:11 Hjorthen

    Man skriver selvfølgelig med sølv eller gullpenn, gjerne med litt glitter i blekket.

  66. on 14 mai 2007 at 10:54 Arachne

    Jeg lo så jeg nesten gråt av denne posten.
    Bedre ble det ikke over den Emo’en som kler seg sånn at hvis vi andre hadde prøvd så hadde vi brutt sammen etter en dag. Herregud!
    Jeg ler ennå.

  67. on 25 mai 2007 at 11:45 Puselur

    Arachne: Ja, ikke sant? Blir litt for dumt at grunnen til at livet et vanskelig er at han selv har farget håret svart og ikke takler at andre ser rart på ham.

    Hadde forøvrig grønt hår en periode da jeg var 15, og taklet det utmerket. Noe annet hadde jo vært tragisk. Det ble jo ikke grønt av seg selv..

  68. on 01 jun 2007 at 16:50 anonym

    KAN IKKE DERE JÆVLA EMO HORER BRENNE I HELVETTE!!ER SÅ LEI AV Å SE DET STYGGE HÅRET DERES FOR Å IKKE SNAKKE OM DN JÆVLA SMINKA DERES…FORPULTE EMO-UNGER SKAFF DERE ET LIV!!

  69. on 06 jun 2007 at 16:13 unlabeled

    å du har respekt for andre ser vi!!!
    Herregud!!

  70. on 08 jun 2007 at 20:01 Mona Nicole

    Enig! vi må ha respekt for andre mennesker.
    emoer er jo mennesker.. de har det ganske tøft å.
    jeg vet om en og hver gang jeg er i nærheten tenker jeg :
    stakars.. skulle ønske jeg kunne hjelpe ho! men problemet er at hun ikke vil få det. jaja.
    men uansett vi må respektere hverandre. sorte- brune- “gule” - hvite osv. lave, sjukke, tynne lange- jenter gutter- tøsser- punkere- emoer osv. vi er alle mennesker, respekt må vi ha!
    klem.

    mvh
    mona.

  71. on 08 jun 2007 at 20:10 unlabeled

    Ja respekt er viktig, og selv om det er mange som respekterer andre er det nok desverre også mange som ikke respekterer folk p.g.a. hvordan de ser ut og hvordan de går kledd. Jeg kjenner noen emo filk, og de er de hyggeligste jeg noen gang har møtt. Dessuten, når folk skriker: å, jævla emo assa!!! Da er det jo ikke bare de som kler seg emo- scene de erter. Alle er vel litt emo!!!! Emo kommer jo fra det engelske emotional, og alle har vel følelser! Håper jeg da:p

  72. on 12 jun 2007 at 16:55 Lene

    - Isn`t it funny that when you go to the shops with your friends you look down at the person with black jeans and studs but smile at the girl wearing a mini with a tshirt that barely covers anything?

    - Isn`t it funny you can change your music taste to impress a guy but when it comes to a guy or girl who likes his own music and his own style, you give him or her a mouthful?

    - Isn`t it funny that a guy can get away with being a gangsta but the emo gets a mouthful from everyone

    Are you laughing?

    - Isn`t it funny an emo can be quiet all through the week but gets more shit from everyone than the girl who sleeps around and sells her virginity?

    - Isn`t it funny that you dont mind your friends drinking, smoking but the minute someone mentions emo music you can give them a lecture on melodramatic teenage outcasts?

    Are you still laughing? im not laughing

    - It`s so funny that you and your friends can make a girl or guys life hell and not know anything about the silent battle she or he might be fighting.

    - Isn`t it funny that you can call emos, punks, goths the retards but still manage to get through your day without an inch of guilt in your heart.

    HOW YOU CAN CALL A PERSON A POSER, HOW CAN YOU SAY “YOUR NOT EMO” OR “ATTENTION SEEKER” WITHOUT SPENDING A SECOND TRYING TO FIGURE OUT WHY THERE ARE CUTS ON THIER WRISTS AND WHY SHE SPENDS HER LUNCHTIMES CRYING INSTEAD OF LAUGHING WITH HER FRIENDS.

    Keep on laughing

    - Isn`t it funny you can say and do all this without any idea of what is going on in this persons life
    without knowing her situation with her friends, or her family, or her LIFE.

    BRAVE IS NOT GOING UP ON STAGE AND STRIPPING.
    BRAVE IS NOT SAYING A SPEECH, OR DUMPING YOUR BOYFRIEND OR GIRLFRIEND.

    BRAVE IS :
    - GOING TO SCHOOL ON MUFTI DAY AND NOT FOR A SECOND CARE GIVE A SHIT WHAT THE WHORES AROUND YOU ARE SAYING ABOUT WHAT YOUR WEARING.

    - IT`S LISTENING TO YOUR OWN MUSIC AND BEING PROUD OF IT.

    - IT`S GOING THROUGH EVERY DAY WITH THE THINGS PEOPLE SAY TO YOUR FACE AND BEHIND YOUR BACK AND YOU STILL KEEP QUIET.

    - IT`S KNOWING WHAT YOUR “FRIENDS” ARE SAYING ABOUT YOU AND STILL CALLING THEM YOUR FRIENDS.

    - BRAVE IS KNOWING THAT TOMOROW ISNT A BRIGHT AND HAPPY FUTURE

    - IT`S ANOTHER DAY OF BITCHING AND DODGING RUMORS

    Keep on laughing

    To all you people out there who think this is funny,
    taking the piss out of somone just because of what they wear and their taste in music.
    Everyone should be aloud to have their own tastes and not have to suffer for being different.
    Just because some people hate emos because as soon as they hear the word emo they think ergh cutter.
    It`s not all about that.
    Mainlly what upsets people is you people who go around thinking you are higher than everyone else and pushing
    them around.

    I am an Emo, you don’t know a shit about emokids! You may have a perfect life, but I DON’T .. and this is my words to you: Go to hell and get a LIFE! Screw You and all your friends who mean the same as you! :@

  73. on 15 jun 2007 at 20:26 emo?

    Fryktelig idiotisk “innlegg”! La folk være som de vil!!!!!!!!!
    Emoer er vanlige folk! Ikke alle kutter seg!!!
    Diskriminering…

  74. on 15 jun 2007 at 20:30 emo?

    Lene, keep up the good work!!!!!
    I toally agree with u!
    Kent: get a life!!!

  75. on 18 jun 2007 at 00:01 Lene

    What’s the different being an emo or someone else? To all emohaters: What the fuck is your problem? Do you have any idea about what emokids are? Be an emo and wear the emo-stile one day and tell me if you didn’t got ONE look! But trust me , you’ll get looks and hear someone around say emo to you all the time! Is that funny? NO, it isn’t! TRUST ME! GET A LIFE! If you believe in Gud you should know that every person on the whole big earth is just the same and NOBODY is better than others! KENT, GET A LIFE! Before you say a shit about emos, know them before you write a blog about them! BTW… I wrote another thing about emos a little bit longer up! Thank you for supporting me “emo?” :)

  76. on 18 jun 2007 at 10:29 Rikke

    If you don’t like the looks, why bother wearing those, hmm special?, outfits?

  77. on 18 jun 2007 at 11:43 Lene

    Because that is my stile ? Is that a problem? :S You wear your stile and so do I. Why make a such a big deal about emos? We are people with feelings too!

  78. on 18 jun 2007 at 16:05 nil

    Innlegget som nekter å dø?

  79. on 18 jun 2007 at 17:23 Sarah

    Hvorfor kan de som så vidt har klær på seg gå ute på gata uten å få ET ENESTE stygt blikk,,mens de som faktisk kler på seg (Selv om det er i svart) får BARE stygge blikk? =S Og hva faen er det køddet med at ALLE emoer kutter seg?! Det fins faktisk folk som kutter seg fordi de har det vondt,,men så fins det også de idiotene som bare gjør det for OPPMERKSOMHET! =@ “Emo-ryktet” har bare blitt helt FUCKA..Emo har blitt en jævla TREND!..Til og med de “brunkrem-trollene” har blitt emo =S Hele verden kommer til å bli emo snart..Alle de wannabe emoene kan brenne =) Det samme med emo-haters =)

    Takk og farvel ^^,

  80. on 24 jun 2007 at 23:25 EmoJente

    Herregud, så tragisk…
    vi emoer er vanlige mennesker akkurat som alle andre.. Er ikke alle som kutter seg heller!
    Og uansett da… Vi driter i hva folk mener om oss! La oss være som vi er! Og stygge blikk er bare så tragisk! Er ikke alle som er emoer heller. Mange som syns den stilen er kul og har den selv.
    Og den stilen er faktisk kul!
    Og vi gir lagt faen i hva dere syns! Vi er oss selv!

  81. on 25 jun 2007 at 03:32 GlennXc0re

    tragiske menneske. har lest alle de vitsene før, hva me å finne på noen egne? forresten er emoer vanlige mennesker, jeg vil nesten kalle dem bedre enn det gjennomsnittlige menneske som bare følger resten av “strømmen”. get a life, dude.

  82. on 17 jul 2007 at 22:46 Emo jente

    Ka faen du tror du er din jevla drit homo? Om du tror det e så jevla let ska faen sei deg ein ting emor e de snilaste personene i verden utrolig kule hvis du blir venn me di eg hate såne jevla dritonger så deg du døme faen folk uten å veta kos de egentlig e faen bren i helvete din jevla ….grrrrr eg blir så jevla sure år folk så deg seie sån hadde eg vist kor du bode så hadde eg faen komt på dørå å sjelt deg ut du ska ikkje døma folk san faen tenk på at du kansje såre folk aså går det an? hvis du vil vita koffer eg blei emo så leg det dark-marry@hot.hotmail.com og eg har ikkje hat det så veldigt let i live

  83. on 27 jul 2007 at 16:12 marit

    Det er jo flere elementer som er morsomme ved denne posten, men jeg tror det morsomste er jo at emo’ene ikke kommer over det og fortsatt kjefter på deg over et halvt år etter at du skrev den!

  84. on 21 okt 2007 at 12:17 unlabeled

    men er det virkelig så utrolig rart?? det er klart folk blir irriterte når det finnes mennesker med så lite respekt!!!! Herregud!! har noen av dere emo-hatere tenkt på at mange av de som kler seg sånn har det veldig vanskelig, kanskje tenker de på å ta selvmord. tror dere at det gjør ting bedre når dere mobber dem??? det kan faktisk hende at det ender med selvmord, eller selvmord forsøk…
    det dere gjør når dere mobber dem er bare idiotisk!!! ting du bare ikke gjør!!! hvis de emoene dere mobber bryr seg, er det store sjangser for at dere dytter dem nermere stupet, og plutselig faller de!!!det burde vært en veldig streng straff for å mobbe og plage folk, samme om de er emo eller ikke….

  85. on 26 okt 2007 at 17:34 vegard christoffer

    Hva I helvete feiler dere?!!
    Hvis du er emo ikke bry deg, men ikke få det sånn at det høres ut som om emoer er rasister!

  86. on 04 mai 2008 at 17:39 lalala

    Var egentlig noe av det dårligste jeg har lest på lenge..
    Emoer har ingenting med kutting å gjøre.

  87. on 04 mai 2008 at 17:40 Mint.

    Hvorfor påstår du at alle emoer er homser?

Trackback URI | Comments RSS

Legg igjen en kommentar: