Jeg er egentlig ikke noe fan av uteliv. Jeg har det rett og slett sjeldent morsomt nok til at det svarer seg økonomisk. Men likevel så ender jeg jo ute.

Hvorfor er jo et spørsmål. Men når man allerede har drukket litt. Funnet ut at det nok ikke blir noe på meg på vorspielet. Selv om han Tore med den litt for åpne skjorta så litt ekstra på rumpa mi. (Jeg har gått mye i trapper i det siste, rumpa mi er da bomb nå) Så er ikke han akkurat min type. Det er det med at han har penis og Y-kromosoner som forstyrrer litt. Men annet enn det så hadde det sikkert vært greit. Jeg er ikke så kresen.

Være sammen med en mann hadde på mange måter vært ganske ok. Tenk, når du sa noe til partneren din. Så hadde det blitt tolket som du sa det. Setningen: Hva mener du med det? Hadde aldri blitt hørt igjen. Alle menn som har vært i et lengre forhold har vel hatt denne samtalen ved leggetid: (For det er vel ikke bare jeg som har hatt det?)

Hun: Skal du ikke si unnskyld, før vi sovner da?
Han: Hva? Har jeg noe å si unnskyld for?
Hun: Så du synes ikke at du har noe som du burde unnskylde for?
Han: Jo det har jeg sikkert… men er det en spesiell ting nå?
Hun: Da synes jeg du skal tenke litt.
….
Hun: Har du ikke merket at jeg ikke har prata med deg i dag?
Han: Jeg trodde du bare var litt stille jeg…
… (Går ca ti minutter hvor jeghan tenker hardt over hva jeghan kan ha gjort.) …
Han: Unnskyld kjære. Jeg er veldig lei for det.
(Hun reiser ser opp på en albue og stirrer på han.)
Hun: Så du er det du? For hva da egentlig?
Han: ehh vetikke… Men du ville at jeg skulle si unnskyld. Jeg har sagt unnskyld, så da er det vel greit da?
Hun: En falsk unnskyldning gjør det bare verre. En falsk unnskyldning er ikke greit. Det er patetisk… Tror du jeg kan tilgi nå?
(stillhet i hva som virker til å være en evighet)
Han: Hva om jeg unnskylder for min falske unnskyldning? Blir ting bra da?
Hun: Du er så dust ass!

Han: Om jeg dro ut og kjøpte is til deg på 7-Elevenen da?

Hadde du vært sammen med en mann hadde samtalen ved legge tid gått sånn:

Han1: Fy faen du var dust i stad ass.
Han2: gobb gobb gobb,
Han1: Kan ikke gjøre sånn vettu. Aahh der ja.
Han2: gobb gobb gobb
Han1: aahhh ahhh, husk ballene.

Det siste der som et tips damer. Husk ballene.

Jeg startet visst på å fortelle en historie som ledet opp til hu med glitteret i utrigningen. Som gjorde at jeg kommer til å glitre resten av uka. Og ikke i overført betydning. Men dette ble så langt så får bli en annen gang.

48 Kommentarer to “Menn er helt ok egentlig.”

  1. on 12 feb 2007 at 07:05 Røverdatter

    Hvordan kan du være helt sikker på at Tore ikke er din type? (Hvis du bare har møtt han en gang.)
    Er det ikke utrolig dust å si at “da syns jeg du skal tenke litt” hvis den andre ikke vet hva du snakker om? (Det er så mye styr med damer, ass!)
    Hva betyr egentlig “gobb gobb gobb”? (Siden du allikevel er ute med tips til damene her.)

    (Jeg bare registrerer at Guri Schanke hadde glitter i utrigningen på lørdag, uten å trekke noen paraleller til det siste avsnittet i det hele tatt…)

  2. on 12 feb 2007 at 11:07 nil

    Røverdatter: “gobb gobb gobb” er vel det eneste Han2 greier å si mens han gir Han1 en blowjob for å si unnskyld.

    Kent: Når samtalen starter med: “Hun: Skal du ikke si unnskyld, før vi sovner da?” så må du bare reise deg, kle på deg og på 7-eleven og kjøpe både is og sjokolade… Du vet det er det du må til slutt alikevel så hvorfor ha en lang kjedelig samtale der hun bli enda mer grinete først? Er det ekstra ille får du slenge på en blomst også.. :)
    Egentlig burde du alltid hatt noe sjokolade gjemt unna et sted hun ikke vet om for slike anledninger, så slipper du å gå ut og kan late som du hadde tenkt på det før på dagen og derfor gått ut å kjøpt sjokolde som unnskyldning.

  3. on 12 feb 2007 at 11:41 Kent

    Røverdatter - Er ikke annet å si at du er utrolig søt og uskylidig ihvertfall. Og jo selvfølgelig er det dust. men sånn er det bare iblandt.

    nil - Du er så grei som forklarer til Røverdatter altså. Kan jo bli mye sjokolade etterhvert da, hvis det blir sjokolade hver gang jeg ikke vet hva jeg skal si unnskyld for.

  4. on 12 feb 2007 at 11:53 Avil

    Hahaha, særleg homofile som har vore sambuarar i 8 år gidd suge pikk på kvarandre når dei kranglar.

  5. on 12 feb 2007 at 12:54 nil

    Kent: Ja, men er det ikke verd det om du slipper mange sånne samtaler?
    Kan jo hende hun gjennomskuer deg og later som om du burde si unskyld når hun har lyst på sjokolade da.. :)

    Egentlig mener jeg at om man ikke kan si HVA det er som plager en, når den andre ikke skjønner det, så kan man heller ikke forvente at det blir noe bedre. Hvordan kan man lære av ‘feil’ om man ikke vet hva som er feil?

    Kan jeg få en sånn?
    http://rarebirdfinds.typepad.com/photos/uncategorized/chocolate.jpg

  6. on 12 feb 2007 at 13:53 pah

    “we’re like women - except with testosterone”.

    med andre ord: like lunefull og sur som ei dame, men muskuløs, aggressiv og potensielt voldelig i tillegg.

    w00t.

  7. on 12 feb 2007 at 14:06 Fiona

    Hvis bare kvinner forstod hvor mye makt som ligger i en liten blåsejobb, av og til…

  8. on 12 feb 2007 at 14:08 Tamara

    Vi hadde besøk at et vennepar igår, to gutter. Og samboeren min måtte selvfølgelig spørre:
    - Har hørt noen rykter, ikke ta det ille opp: men er det ikke litt greit å vite at den andre alltid er villig han og?

  9. on 12 feb 2007 at 14:26 Rikke

    Hvis konklusjonen her er at to menn som krangler er bedre enn en dame og en mann, hvor mange ganger verre blir det ikke da hvis det er to damer?!

  10. on 12 feb 2007 at 14:48 kristin

    Jeg lurte også på hva gobb-gobb-gobb skulle bety, men atter en gang redder kommentarfeltet dagen. Ikke bare en bra blogg, det er bra lesere også.

  11. on 12 feb 2007 at 14:51 Kent

    Avil - ikke ødelegg for mine tanker om homofile menn nå…

    nil - men er man egentlig ute etter å lære den andre noe hele tiden? og selvfølgelig skal du få en sånn. Alt for deg kjære.

    pah - haha, tror du det? da er det kanskje best å velge menn som er litt myke på midten da. så de ikke er så muskuløse ihvertfall.

    Fiona - haha, ja ikke sant. men det gjør dere jo… gjør dere ikke?

    Tamara - og du var ikke flau, selvfølgelig? haha for en bra samboer du har!

    Rikke - kanskje det er derfor lesbiske har en mye høyere skillsmisserate enn homofile menn og oss kjedelige hetrofile.

    Kristin - Du er søt og uskyldig du også da. bare ikke skitten nok fantasi.

  12. on 12 feb 2007 at 15:01 nil

    wuhu
    Kent er best!

  13. on 12 feb 2007 at 15:26 Lise

    gobb gobb gobb? jeg ville tro det lød mer som “mhf unffll mhf”. eller noe sånt…

  14. on 12 feb 2007 at 16:28 Røverdatter

    SÅ uskyldig er jeg tross alt ikke. Jeg tenkte vel mer i samme baner som Lise her…men jeg skal huske på å si gobb gobb gobb neste gang. Ha ha!

  15. on 12 feb 2007 at 16:29 Å

    haha, glitter i utringningen? how very 1998.
    du må sikte høyere, altså.

  16. on 12 feb 2007 at 17:40 linda lovelace

    gobb gobb gobb må jo være lyden av deepthroating da, eller hur..?

  17. on 12 feb 2007 at 18:20 pah

    sånn som deg, mener du? du er jo ute av skapet som Feit.

    jeg er så lei av at folk insinuerer at jenter er så lite villige. jeg vil mye oftere enn min kjæreste (jeg er jente, han er gutt).

    det betyr ikke at jeg har tenkt til å begynne å spille for det andre laget, no sir.
    med mindre scarlett johansson har lyst på meg.

  18. on 12 feb 2007 at 18:29 Marita

    gobb gobb gobb,joda,det kommer nok an på hvor langt ned i halsen Han1 pressa seg i Han2.

    *altfor skitten nok fantasi*

  19. on 12 feb 2007 at 19:21 Avil

    Dersom nokon skulle presse noko som helst ned i halsen min trur eg at det heile ville ende med at dei skulda meg TUSEN gonger meir unnskuld enn eg skuld dei.

  20. on 12 feb 2007 at 22:38 Thoas

    Avil: ja, +1 for homser der også… Egentlig lurer jeg litt på hvorfor jeg liker jenter bedre.

  21. on 12 feb 2007 at 22:58 Esquil

    du er jo i form, mann! det er bra du tar ansvar nå som bybebo er borte.

  22. on 13 feb 2007 at 11:21 Kent

    nil - spre det til alle du kjenner.

    Lise - hmm jeg som trodde gobb ga de rette vibbene …. tar jeg selvkritikk på. Jeg skal høre bedre etter neste gang. Ikke at jeg vet når det blir.

    Røvedatter - du får følge med neste gang.

    Å - Jeg bør nok dra til Bergen for å finne dere bra. Har skjønt det er der dere er.

    Linda - nja jeg vil jo ikke si at jeg har vært med på det så.

    Pah - du er min største fan skjønner jeg. Jeg vil kalle meg selv mer koselubben enn feit. Kan jo være din kjæreste som har lite lyst da.

    Marita - ja du har fantasi som det monner det skjønner jeg.

    Avil - enig med deg! Det skal ikke presses hardt noe sted uten samtykke.

    Thoas - ikke sant. Stengt inne i en heterofilkropp. Det er en skjebne.

    Esquil - der de kunne skrive, går jeg bare hardt og brutalt ut! hvem trenger rettskrivning, når man bare kan dytte inn mange poenger.

  23. on 13 feb 2007 at 11:25 Androida

    Jeg synes hun godt bare kunne sagt hva det var og tatt i mot isen fra 7-11, det ville jeg gjort.

  24. on 13 feb 2007 at 11:39 Astrid

    Tror kjøleskapstesten bør revurderes, jeg scoret -2 på den (as of i går kveld), men minner likevel faretruende om siste posts “hun”. (Det at min kjære ringte meg ens ærend for å be meg lese posten taler vel for seg)

  25. on 13 feb 2007 at 11:53 Kent

    Androida - du er en vis kvinne skjønner jeg.

    Astrid - haha, så han ringte deg. Bra mann! vær snill mot han i kveld. Og det kan hende det er noen hull i den testen ja. den er litt som BMI, funker på store grupper, men er ikke fullt så bra på individnivå.

  26. on 13 feb 2007 at 18:34 pah

    jaså? fornærmet på meg nå?

    jeg hadde ikke så veldig sansen for deg før, men du fikk full pott med stjerner i boka etter “hilde haugsgjerds spørrespalte”-posten din.

    ikke at du trenger å bry deg om hva jeg syns om deg uansett. :P

    og enten er man Feit eller ikke. og det er helt i orden å være Feit så lenge man ikke griner og syter over det når man er full.

    som de sier på smith & jones:

    “…but if you didnt eat fish and chips and drink 15 pints everyday, don’t you think your “bones” would be smaller?”

  27. on 13 feb 2007 at 21:48 Kent

    Pah - selvfølgelig ikke.jeg trives veldig godt i min vektklasse. jeg er nesten litt bitter for at det er blitt mindre av meg siste par åra.

  28. on 14 feb 2007 at 01:39 Å

    ja, her slipper du iallfall å få glitter på/i/hvaenndetheter unevnelige steder. det må jo telle for noe mener nå jeg.

  29. on 14 feb 2007 at 15:11 pah

    fat chicks are better in bed, er det noen som hevder.

    hvis dette gjelder menn også er det jo et tap for oss kvinner at du ikke har fått deg noe.

  30. on 14 feb 2007 at 15:34 nil

    pah: Under mottoet “Det enkle er kanskje det beste”?

  31. on 14 feb 2007 at 15:39 pah

    hvordan da, mener du?

    er feite (evt. “koselubne”) jenter lettere å få til sengs?

    nytt for meg.

  32. on 14 feb 2007 at 15:49 Kent

    Å - det er litt som å ha vært på stranda, og finner sand flere dager etter på.

    pah - haha, jeg tror ikke det er noe tap for kvinner generelt.

    nil - Det er min erfaring; at de enkle er ganske bra i hvert fall.

  33. on 14 feb 2007 at 15:50 nil

    pah: nei, tenkte mer på at “det jo et tap for oss kvinner at du ikke har fått deg noe”

    Sex på 30sec kan vel neppe bli så avansert?

  34. on 14 feb 2007 at 15:55 Kent

    nil - du er vel ikke slem i kommentarfeltet mitt? haha, og nei er ikke så mye avansert man rekker. spesielt ikke hvis hun står opp å går fra meg etterpå.

  35. on 14 feb 2007 at 15:58 nil

    Kent: Jeg er da aldri slem.. :)
    Kanskje litt ond av og til.. men aldri slem!

    Dessuten så har jeg jo alt sagt at du er best.

  36. on 14 feb 2007 at 16:12 Kent

    nil - aaah du er god du. hadde jeg kunnet sende deg sjokolade på email så hadde jeg gjort det.

  37. on 14 feb 2007 at 16:17 pah

    akkurat. vel………………

  38. on 14 feb 2007 at 16:22 nil

    Tanken som teller Kent. Du får sende meg et bilde av en, så kan jeg gå ut å kjøpe en og late som den er fra deg :)

  39. on 14 feb 2007 at 16:30 Kent

    nil - greit

  40. on 14 feb 2007 at 17:07 ...

    “(Det at min kjære ringte meg ens ærend for å be meg lese posten taler vel for seg)”
    Det at du i etterkant spurte hvordan bloggforfatteren kjente deg sier strengt tatt mer. :)
    -Din kjære

  41. on 14 feb 2007 at 17:57 Kent

    hahahaha Astrid vær snill mot din kjære i kveld også. jeg synes og er ganske sikker på at han fortjener det.

  42. on 14 feb 2007 at 20:24 Astrid

    Hmm. Dere vet hvordan man sier “not the brightest crayon in the wherever they keep crayons”? Jeg tror jeg akkurat har oppdaget at jeg er en kullstift.

  43. on 16 feb 2007 at 23:54 Beate

    Er konklusjonen på denne posten at homser er bedre til å skjønne hva partneren vil enn det heterofile menn er?

    Når jeg først leste den, så mistolket jeg totalt “globb-globb”-delen.

    Jeg trodde globb-globb var ordrett sitert, og syntes det var en glimrende måte å møte den barnslige “si unnskyld” på.

    Når jeg er i sånn humør som denne dama, så er det stort sett bare en ting jeg vil - det er å krangle. Å svare “globb-globb” til meg da ville vært svært konstruktivt. I tillegg trodde jeg typene begynte å sloss. Det ville også passet meg godt. Si “globb-globb” og kil meg når jeg er i det humøret og ting kan gå riktig så bra. Så kan jeg dytte tilbake. Og du dytte meg. Men litt forsiktig må man jo være, ikke tråkk på puppene mine, så tråkker ikke jeg på ballene dine, liksom.

    Å begynne å tenke etter, tilby meg sjokolade og is og slikt, ville vært et rimelig stort bomskudd. Seriøst, når man er sånn dustesur, så bør man ikke bli tatt på alvor.

    Men så kommer altså sex-alternativet, det høres jo ikke så dumt ut det heller, selv om jeg personlig foretrekker at det kommer etter litt knuffing og vokal globbing, før den globbinga går over i det rent muntlig uten det vokale i tillegg.

    Og da er vi jo kommet til kjernen i denne posten - hvorfor i alle dager kan ikke denne dumme heterofile mannen bli like opplyst som den homofile mannen? Om partneren din, mann eller kvinne er i dustesurhumør, så ta det da for din skyld ikke alvorlig. Ta det for det det er. En oppfordring til lekeslossing og sex.

  44. on 17 feb 2007 at 11:44 Sexy Sadie

    Eller på den annen side: Kvinner kan ikke forvente at menn skal være tankelesere og vite hva som bør unnskyldes. De kan si det til sine menn.

  45. on 17 feb 2007 at 12:38 Muppy

    Sexy, det er jo ikke noe gøy. Dessuten er det ikke sikkert at det er noe som bør unnskyldes. Det er bare vår ondskapsfulle og slu natur som bryter igjennom vårt gode skinn i ny og ne.

  46. on 17 feb 2007 at 14:23 Sexy Sadie

    Tja….

  47. on 18 feb 2007 at 13:50 Avil

    Beate: Eg trur enkelte damer er vakse opp med nek som mødre, og vert nek sjølv. På same måte som det fins menn som slår, så fins det kvinner som slår. Og det fins manipulerande, sjølvmedlidande menn, og det fins manipulerande og sjølvmedlidande kvinner.
    Eg vil påstå at mannlege sjølvmedlidande nek kan ende opp med å slå om dei ikkje får viljen sin, men dei fleste held mest på med skuldingar og surhet. Akkurat som damer.
    Og eg påstår vidare: Om du ryk ut for folk som forlangar at du “gjettar deg til” kva dei tenker og føregrip ein kvar dårleg kjensle motparten vil ha, eller sagt på ein annan måte: At du blir småbarnsforelder for partnaren din - så er det greitt for meg om folk vil jobbe med forholdet. Men sjølv gidd eg ikkje slikt. Eg finn meg ikkje i å skulle gjette meg fram til kva mannen min vil, han får seie det høgt. Og om han blir sur for noko, så får han seie det der og då, eller så snart det passar seg, om han vil eg skal vite det.
    For det hender faktisk at ein blir sur og innser etter ei tid at ein var urimeleg sjølv, og då treng ein ikkje eingong seie det til nokon.

    Unnskyldningar for merkelege ting ein ikkje veit om er kjenslemessig manipulering og hersketeknikk, og tyder på at ein utelukkande er interessert i sitt eige perspektiv.
    Om dama er fin eller rik nok til at ein vil halde ut slikt møl, er den enkelte sitt val. Men eg, eg gidd ikkje.

  48. on 18 feb 2007 at 16:34 Beate

    Sexy:

    “Eller på den annen side: Kvinner kan ikke forvente at menn skal være tankelesere og vite hva som bør unnskyldes. De kan si det til sine menn.”

    Jeg ville vel sagt at det gjelder både for kvinner og menn, det er da nok av menn som lusker rundt eller stikker av i stedet for å si hva de går og tenkter på når de er sure eller såra eller bare lei.

    Ingen bør forvente av at partneren er tankeleser. Det morsomme med eksempelet her derimot er jo at homsemannen og hetrokvinna gjør jo det samme - det er reaksonen fra den andre som er forskjellig, ikke hos den som furter.

Trackback URI | Comments RSS

Legg igjen en kommentar: